top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMiriam Srebnik-perets

טיפים לעיצוב אתר

עודכן: 21 במרץ 2022

השתמשו בשפת המותג והלוגו

אם רוצים אתר מקצועי מומלץ להשתמש תמיד בצבעים המדוייקים, בצורות ובפונטים שהם נגזרת של הלוגו. כך יוצרים חוויה נכונה ואמינה. כאשר אתר מעוצב בשפת המותג לכל אורכו, החוויה היא חוויה שלמה ומשדרת מקצועיות.


קריאה לפעולה CTA – Call to Action

קריאה לפעולה חייבת להיות ברורה, במיקום טוב ובצבע בולט בין שאר התכנים באתר. צריך לחשוב מה המטרה של האתר ושם למקד את הקריאה לפעולה. איזו פעולה? להתקשר, קבלת מידע, הרשמה חינם, הורדה חינם, הוספה לעגלה, שלחו לי מידע ועוד.


Less is More עמוד הבית

עיצוב אתר מתחיל בעיצוב עמוד הבית שהוא העמוד הראשון אליו שהגולש נחשף אליו. עמוד הבית צריך לשדר מקצועיות ולכן עליו להיות תמציתי וממוקד מטרה לכן לא צריך להעמיס על העין. מומלץ שיהיו ריווחים (אויר לנשימה) בין התכנים לתמונות, שהתוכן יהיה קצר ועיניני. אחרי הכל המטרה היא להשאיר את הגולש באתר ולא לאבד אותו.

להשקיע בתמונות מקצועיות

המטרה ליצור אתר מרשים ואחרי הכל תמונה שווה אלף מילים. תמונות מרשימות המתאימות לרוח האתר ישנו את המראה של כל האתר. היום ניתן למצוא תמונות מקצועיות חינמיות או במחירים לא גבוהים.

אל תשכחו את ה- FOLD

כל האינפורמציה שמופיע בחלקו העליון של האתר היא החשובה ביותר, מאחר שזה מה שרואים כשמגיעים לאתר לראשונה והיא שתקבע אם הגולש ירצה לגלול למטה לשאר התוכן בעמוד הבית. בשביל להשיג את המטרה הזו צריך לתכנן היטב ולהבין שהמסר יהיה מעניין ומסקרן.

רספונסיביות

העולם כבר ממזמן עבר למובייל, אתר רספונסיבי הפך לסטנדרט – מה לעשות ש- 70% מהגלישה נעשת דרך המובייל. כדי להיות קיים, חייבים להיות קיימים גם בנייד. מלבד יצירה של חווית משתמש טובה בכל גדלי המסכים, עיצוב רספונסיבי חשוב גם בשביל קידום האתר. מטרת העל היא שניתן יהיה לגלוש באתר מכל מקום ובכל זמן ובכך להשיג את המטרות שלנו מהגולשים.

נגישות

מעבר לכך שהחוק קובע כי כל האתרים חייבים להיות מונגשים, בסופו של דבר הרבה מהכללים של חווית ה- UI וה- UX מתחברים ישירות לעיצוב עליו אנחנו אמורים להקפיד כשמדובר בנגישות. כבר בשלב העיצוב יש להקפיד על הררכיה ברורה של המידע באתר (להבליט נושאים עיקריים, כותרות), שהניווט יהיה פשוט ונהיר, שהמשתמש ידע בכל עמוד ובכל שלב בתהליך היכן הוא נמצא (שימוש

ב- BREAD CRUMBS), טקסטים המהווים קישור חייבים לבלוט בצורה משמעותית (ע"י קו, צבע), כדי לשמור על עיצוב נקי (להמנע מרקעים לא אחידים, מרקע לטקסט, מעודף אלמנטים גרפיים) וכמובן לשמר על עקביות בשפה העיצובית בכל עמוד ועמוד.

קלות בניווט

למשתמש באינטרנט יש מעט מאוד סבלנות. לכן חשוב שהניווט באתר יהיה קל, ברור ומהיר ולא יעכב את המשתמש. חשוב לדאוג לתפריטים נוחים אליהם אפשר יהיה להגיע מכל מקום באתר .כדי לחלק את כל קטגוריות האתר ללא יותר מחמישה קטגוריות עקריות. המטרה של העיצוב היא שלגולשים יהיה קל למצוא את מה שהם מחפשים וכך יהיה קל יותר להוביל אותם להיכן שנרצה.



19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page