top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMiriam Srebnik-perets

מה הסיפור של המלצות? למה זה כזה חשוב?

מסתבר שגם על נושא ההמלצות יש מלא מה לומר... המלצות זה משהו שתמיד נראה לי שנוי במחלוקת... מצד אחד זה מביך אותי שזה אומר עלי הרבה ועל האופן שבו אני מקבלת מחמאה. אני לומדת רק בשנים האחרונות לומר תודה ולהאמין שמגיע לי במקום להיות על אוטומט ולשמוע את עצמי אומרת: "אויי... סבבה בואי נעבור נושא".

אז... לענייננו, עמוד הממליצים הוא העמוד הכי "משוחד" ולא אובייקטיבי באתר שלנו. יש שם רק מילים טובות שהלקוחות שלנו הרעיפו עלינו. אין בו אף לא מילה רעה אחת. ובכל זאת... עמוד ההמלצות באתר או איזור ההמלצות בעמוד נחיתה הם אחד המקומות הכי נצפים. בדיוק כמו מדורי הרכילות בעיתונים... אנחנו מקבלות הצצה לעולם פרטי(:

למה הן כל כך חשובות? מה זה נותן לנו? 1. ההמלצות מחברות אלינו את הלקוחות שלנו והתוצאה: שימור לקוחות והפנייה של לקוחות נוספים, ובמקביל - מרחיב את מעגלי הקשרים והשיווק שלנו. 2. ההמלצות מפרגנות ללקוחות שלנו ובמקביל קורצות ללקוחות חדשים. 3. ההמלצות מקבעות ומבססות את דעת הקהל עלינו, שופכות אור ומציגות פן נוסף של האישיות שלנו – מעבר למקצועיות שלנו בתחום הספציפי, הן מאירות תכונות חיוביות באישיות שלנו - האדיבות שלנו, חדות החשיבה שלנו, היצירתיות שלנו, הסבלנות או הסובלנות ועוד. 4. ההמלצות משקפות את החוזקות שלנו כספקיות שירות או מוצרים. לצד האיכויות שלנו כנשים - הן מתארות את הכישורים שלנו, היכולות שלנו, ניסיוננו, הידע המקצועי שצברנו, איכות התקשורת הבין-אישית שאנחנו מייצרים.

כמה טיפים חשובים: 1. חשוב מאד להקליד ולהזין את ההמלצות שקיבלנו בצורה ברורה לאתר ולא להדביק אותן סתם כך. אל תשכחו שגוגל סורק אותן ומה שטוב לגוגל טוב לנו. 2. לא הכמות אלא האיכות - ככל שיש לנו יותר ממליצים הרושם שנשאיר על הגולשים יהיה ללא ספק מעולה, אבל ... לפעמים עדיף להסתפק בשתי המלצות או שלוש איכותיות, מאשר בעשרות המלצות שלא יתרמו לנו דבר. 3.כדאי מאד לשלב בעמוד הממליצים גם קישורים אל אתרי הממליצים עצמם, או אל מספר הטלפון שלהם, עמוד הפייסבוק שלהם וכד'. אחרי הכל הממליצים שלנו הם ספקים בעצמם. 4. כדאי לבקש מהממליצים שלנו רשות להציג תמונה שלהם באתר שלנו - אמין יותר כשמדובר באנשים אמיתיים. 5. סופר חשוב, לתקן שגיאות כתיב ותחביר של הלקוחות. זה מונע נטישה והתשה של הגולשים וגם מכבד את הכותבים. אותנטיות זה חשוב אבל לא פה(:

מה את עושה כשחסרים לך ממליצים? 1. אם אנחנו מעניקות שירות לחברות גדולות ומתקשות לבקש המלצה מהמנכ"ל או מהמזכירה שלו. נוכל לייחד מיקום כלשהו בעמוד לאירגונים גדולים, ולמקם שם את הלוגואים של העסקים להם הענקנו שירות. 2. אפשר לפנות לחברים ולבקש מהם המלצה. סביר להניח שההמלצה שלהם תהיה על האישיות שלנו, אבל גם זה מעולה. 3. אפשר לגייס חוות דעת מקולגות שעבדו איתנו ויכולים לשבח את סגנון העבודה שלנו או לקוחות מתחום אחר בו עסקנו בעבר שימליצו ויספרו על איכות השירות שקיבלו מאיתנו. מורים, שכנים, אנשים ששירתו איתנו בצבא, ובקיצור – כל מי שיכול לשפוך אור חיובי ולפרגן על איזשהו פן באישיות שלנו.


4. נוכל לגייס את הרשתות החברתיות (לינקדאין, פייסבוק, הווטסאפ) לעבוד בשבילנו ולאסוף כל מילת תודה או הערכה שנכתבה עלינו. כל מילה חיובית ראויה לשימוש. יאללה... תסתערו על עמוד הממליצים שלכן ואל תשכחו להמליץ על אחרים/ות. פירגון עושה טוב לעור הפנים(:

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page